Verslag clubkampioenschappen 2023

18-11-2023

Op 12 november was het sinds lange tijd eindelijk weer zover: er werd een clubkampioenschap georganiseerd bij TTV Hooghei. In totaal meldden 21 leden van zowel de junioren als de senioren zich aan om hun spel te laten zien en zo de titel van Hooghei clubkampioen te bemachtigen. Er kan er natuurlijk maar 1 de winnaar zijn!

20 fanatieke leden kwamen opdagen, 1 was vroegtijdig voor "d'n elfde van d'n elfde" uitgeschakeld.

Oh, Rickje toch...

Om 10 uur begonnen we, in 4 volledig willekeurig ingedeelde poules werd er eerst 1.5 uur hard gevochten voor de beste plek in de later komende eliminatie-rondes. De recreanten lieten zien welke smerige trucjes je op de vereniging geleerd krijgt om de competitiespelers te slim af te zijn en de jeugd probeerde de senioren door snel spel te spelen het spoor bijster te maken. Zou ze dit de beste plekken in de eliminatie-rondes en uiteindelijk de 'door allen begeerde' titel opleveren?

De eliminatierondes waren zo opgebouwd, dat als je verloor, je er ook direct uit lag. Geen kans meer om iets goed te maken. Alle wedstrijden werden op het scherpst van de schede gespeeld. De nummers 4 en 5 van de voorrondes speelden tegen elkander een extra wedstrijd. Helaas belandde onze jongste jeugdleden, vol zelfvertrouwen en van wedstrijdspanning geen spoor te bekennen, in deze ronde en zijn ze niet verder gekomen. Het gebrek aan speelervaring en de opgebouwde levenservaring van de senioren was toch nog net te veel voor ze.

Op een groot vel papier stond het speelschema, waarmee je uitlezen kon tegen wie je wanneer spelen mocht. Zo kon men van tevoren alvast een tactiek bedenken, andere leden om hulp vragen en je vermoedelijke tegenstander bij andere wedstrijden observeren. Ons relatief nieuwe lid (ong. 1 jaar speelervaring), Rayven, had dit goed door en wist op deze manier onze Wil, een ervaren competitiespeler met een berg aan wedstrijdervaring, het vuur aan de schenen te leggen en zonder dat iemand het zag aankomen te verslaan. Mede hierdoor is hij uiteindelijk als 6e van de vereniging geëindigd.

In de kwartfinales was de groep van 21 uitgedund tot de laatste 8, de leeftijden variërend tussen 17 en 60+, zonder kennis van het woord 'opgeven' zouden zij alles uit de kast halen om van hun tegenstanders te winnen. Dennis, Rayven, Nol en Maarten moesten de titel 'clubkampioen' vergeten, trainen en zich volgend jaar opnieuw inschrijven, aangezien zij zich alleen nog maar konden plaatsen voor de posities van 5 t/m 8. Ruud, Gerard, Jasper en Onno gingen door naar de halve finales.

De uiteindelijke halve finales werden Ruud tegen Jasper en Onno tegen Gerard. Ruud en Onno bleken te sterk voor Jasper en Gerard en ook zij zullen zich in 2024 opnieuw moeten inschrijven als zij de titel willen bemachtigen.

De finalewedstrijd startte: Onno tegen Ruud. Er worden spannende sets gespeeld. Ruud gaat voluit en probeert zo veel mogelijk Onno te ontregelen door zijn anti-topspin rubbers te gebruiken. Onno houd zich daarentegen rustig en krijgt het voor elkaar dat Ruud zichzelf op de 2e plaats slaat. Onno is hiermee de 'clubkampioen 2023' van onze vereniging en neemt de eer, de titel en de wisselbeker in ontvangst van onze voorzitter Nol.

De resultaten aan het einde van het toernooi zijn als volgt:

8: Maarten
7: Nol
6: Rayven
5: Dennis
4: Jasper
3: Gerard
2: Ruud
1: Onno

Iedereen die heeft deelgenomen of zich vrijwillig heeft ingezet: hartelijk bedankt!
Wij hopen dit volgend jaar weer met net zoveel enthousiasme te mogen organiseren.

Met vriendelijke groet,

Dennis & Onno